~assalamualaikum w.b.t wahai si cantik hensem, selamat datang ke ruangan cik una, wink3 *,*~

Wednesday 15 May 2013

Pineng Hill

Memandangkan aku seorang budak Kelantan yang sedang tekun belajar Ilmu Pendidikan di USM Induk, aku akan menghabiskan wang dan waktu aku untuk travelled habis-habisan kat sini.. warghaha.. so untOk entry kali nie, aku mau kabo ke teman le.. hari tu aku ade jenjalan bersama dgn bestie aku ke Bukit Bendera.


kami ke sane menaiki Bas Rapid.. mOkcik2 panggil,, "baih ghepik". Tambng adalah lebih kurang Rm2.00 dari jeti ke Sane. Bas pergi dan pulang setiap 30min, bukan aku nak puji, tapi sistem pengangkutan awam kat sini TIP Top la..  :P    #kwn aku mesti perasan klo dia bc ni#    Dia mmg bgga dgn negerinye itu.


kat atas bas kebanyakannye adalah mat dan mek saleh.. ada juga la yang duk senyum2 kat aku tue.. hehe *perasan wOi Nie kwn aku gatai sempat lagik snap gambo matsaleh encem n gprEn dia 
ISH3, x bagus punye budak. wOink2 *,*



Akhirnya kami tiba ke PINENG HILL!! YEAY2! x sabo!


Bila dah sampai, kami pun naik train untuk ke puncak sana..
Harga kami dapat lebih murah dari orang biasa
Tu pun sebab terjumpa kad matrik dalam beg kwn aku..
so dapat student price lee.. keh3.. jimat2.
seingat aku.. Rm4 sorang pergi dan pulang :))


Bila dah sampai di puncak sane, aktiviti pertama yang dilakukan adalah snap gambo le.. Yg ni guna Timer.. waa.. cantik juga kan.. hehe. nampak berseni gitu  #,#


#thx reading, akan bersambung.. Jeng3.. O..O









2 comments:

  1. tip top ke pengangkutan kt penang nih??? hurrmmm..naik rapid penuh ngan bangla...nk kena berdiri..tunggu bus lambat...hahaha...*pengalaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. besh apaa... haha.. ikot time dia la kot..n ikt nasib..kalo nnasib baik cepat la sampai..kdg2 x pyh tggu pun kelip mata saja bas sudah sampai.. heheee

      Delete